GRIT

Under den näst sista delkursen den här terminen som var en kurs i psykologi hade vi en föreläsning om grit. ”Grit handlar om en förmåga att hålla fast vid långsiktiga mål och att inte ge upp i motgångar.” 

Generellt sett har jag ändå bra(?)/mycket(?) grit. Jag har mycket jävlar anamma och fortsätter trots motgångar. Men är det något som prövar ens grit så är det fasen skador. När jag fick min överansträngning i foten fortsatte jag med alternativ träning, låg i och fortsatte. När foten äntligen börjat bli bättre efter mycket rehab och alternativ träning drar jag på mig en överansträngning i båda knäna. Två veckor innan mitt första halvmaraton.

Grät och snörvlade i en liten hög på golvet och kände mest att fyfan vad tråkigt allt känns när något man sett fram emot sedan februari inte blir av. De senaste två veckorna har således varit ganska utmanande för mitt grit. Har liksom varit på bristningsgränsen då det känts så meningslöst att fortsätta. Allt har gjort ont.

Men det är tur ändå. Att den alltid finns där. Kärleken till träningen. Cheesy men sant. Så tack för det och tack för att jag trots motgångar tillåter mig själv att deppa ihop men att komma igen. Förhoppningsvis starkare och visare än innan.

Processed with VSCO with b1 preset

Kommentera

