Om en alldeles alldeles magisk resa till södra Frankrike

I födelsedagspresent förra året fick jag en resa av Arvid. Lyxigt ju! Efter mycket funderande så bestämde vi oss för att åka till Franska rivieran. Nämligen Cap d’Ail som visade sig vara det vackraste ställe jag sett.

När vi landat och åkt buss ett tag var klockan 00.00 och vi sprang ned till stranden för ett nattdopp. Dagen efter vaknade vi upp med Medelhavets horisont framför oss. Varje morgon sprang vi längs med strandpromenaden som löpte precis bredvid havet längs med hela Cap d’Ail. Sedan köpte vi nybakt bröd i bageriet, frukt av frukthandlaren och citronyoghurt i små glasburkar. Kan faktiskt inte tänka mig en bättre start på dagen än så.

 

Sedan har vi badat och snorklat, promenerat helt galet mycket på serpentinvägar och i trappor. Spenderat en eftermiddag i Monaco och en förmiddag i bergsbyn Eze. Vi har solat, läst, ätit middag på en klippa i solnedgången och sånt där.

Jag blev helt golvad av det här stället. Gjorde liksom ont i hjärtat att lämna det. Vill till 110% köpa en lägenhet där så vi kan tillbringa mer tid där för det känns lite som att en del av mitt hjärta blev kvar. SÅ fint. I övrigt var det här i särklass det vackraste ställe jag varit på.

Tack världens bästa pojkvän för att du tog med mig på det här. Du är bäst. När vi är pensionärer ska vi sitta på vår balkong i Cap d’Ail, dricka vin och titta ut över Medelhavet ihop.

Kommentera

