Löpning

I onsdags hade jag ett PT-pass med Tommy där vi körde löpteknik. Analyserade mitt löpsteg och tittade på övningar. Gjorde ett löpschema fram till halvmaran. 

Igår sprang jag det första riktiga löppasset sedan mars (undantagsvis joggen kring valborg). Jag sprang fem km enligt löpschemat för att känna på foten och öva löpteknik. Tänkte på mitt löpsteg, stegfrekvens och njöt. Havet på ena sidan och det enda som hördes var fågelkvitter och mina steg mot gruset. Jag fick inte ont i foten och det är en helt fantastiskt tillfredsställande känsla. Så lycklig över det och imorgon ska jag springa igen men kan knappt vänta. Längtar redan. 

Det är en ynnest att få känna såhär kring sin träning. 

Kommentera

