20170426

Ellen är en fiffig tjej hon. Vi har en grej för oss där vi skickar peppande bilder till varandra på Pinterest varje dag. En annan fin grej är att Ellen ibland skickar ett sms där det står ”vad är du glad över idag?”. Våra små traditioner vi har hon och jag gör mig väldigt väldigt glad och gör min vardag lite mer peppig.

Häromdagen skickade Ellen ett sånt där sms och ibland när jag får dom kan jag få fundera ett litet tag innan jag kommer på vad det är som liksom gör mig extra glad, och ibland behövs det inga funderingar alls utan fingrarna skriver av sig själva. Häromdagen var en sådan dag där jag absolut inte behövde fundera alls. Det kändes så självklart. Jag svarade att idag är jag glad över träningen. Att jag är en tränande människa som ÄLSKAR träning och som tränar FÖR mig själv och min kropp, inte för någon annan eller för att straffa mig själv. Att jag är stark och snabb. Uthållig. Och att jag presterar och levererar. Att jag har en fin och bra relation till träning. Att jag inte ger upp. Att träning och rörelse får mig att sprudla av endorfiner. Det är så fint. Kan inte vara nog glad över det.

Tack Ellen för att du påminner mig om sådana här saker ibland. Du är bäst.

726d0877a2c56146e2b0df6006451092

2 reaktioner på ”20170426

Kommentera

