Lista om 2016

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja! Börjat jobba i en bokhandel, renoverat en lägenhet, varit i Estland, ätit ostron, skjutit guld på älgbanan och sen massa småsaker.

Hur har ditt 2016 varit?

Mitt 2016 har nog allt som allt varit det bästa året utav de senaste två-tre åren. Jag har liksom blivit kvitt endel hjärnspöken och jobbat mer på mig själv. Har börjat vägen tillbaka till den jag var och den jag vill vara vilket känns bra fint.

Tror du att år 2017 kommer blir bättre?

Hoppas ju det eftersom det alltid härligt när något är bra liksom. Hoppas på att fortsätta den här vägen mot att komma underfund med vem jag är och sådär samt sätta upp lite spännande och roliga mål.

Vilka datum från 2016 kommer du aldrig glömma?

Sparesan till Estland med farmor i mars, hela sommaren i princip då det var här jag verkligen började ”nysta” i mig själv, en kväll i somras då Janni och jag spontant bestämde oss för att åka på hemmafest på Öland, dagen då Arvid och jag invigde vårt nya kök och helgen i Växjö i december bland annat.

Vad är din största framgång 2016?

Helt klart mitt välmående. Att jag har prioriterat det. Samt att skolan gått så bra!

Har du mått bättre/sämre jämfört med tidigare år?

Förra året skrev jag: ”Så sorgligt att skriva detta, men sämre.” Och i år skriver jag med versaler: BÄTTRE. Känns så fint att skriva det!

Bästa köpet?

Hm, den här är svår. Men det får nog bli köket. 

Vad spenderade du mest pengar på?

Renovering. Mat. Och har faktiskt prioriterat att lägga pengar på roliga och spontana saker. Bra! 

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Janni! Personen som kommit att bli min viktigaste person (på delad förstaplats med Arvid). Och Arvid. De två ser mig, och älskar mig, för den jag är innerst innerst inne. Annat som gjort mig glad har varit dagarna ute i skogen. Älö. Att Noah föddes och att Arvid blev gudfar. 

Vilka länder besökte du?

Estland!

Vem har du umgåtts med mest?

Arvid och Janni! Så glad att 2016 blev året då Janni och jag blev bästa vänner på riktigt. Så glad över att spendera typ 80% av min vakna tid tillsammans med henne.

Bästa minnet från 2016?

Har så många fina minnen. Så många fina vardagsglimtar. Men det är kanske det som karakteriserar det här året, att min vardag har varit så fin och att jag varit så tillfredsställd med det.

Vilka artister/band såg du live 2016?

Bara Håkan på ullevi tror jag? Skulle ju gått på spelningen i Linköping men fick förhinder (</3). Önskar dock att jag hade gått på kents avskedsturné. 

Vad önskar du att du gjort mer?

De senaste tre åren har jag skrivit ”leva mer i nuet.” Men jag har faktiskt blivit mycket bättre på det! Så får nog skriva- att inte känna att jag behöver vara ALLA till lags HELA TIDEN. 

Vad önskar du att du gjort mindre?

Typ oroat mig över småsaker. 

Vad fick dig att må bra?

Alla mina fina vänner som bryr sig så mycket om mig. Alla dagar som spenderades på Älö i somras. Arvid som alltid står ut med mig. Simma i havet. Jaga. Fina kollegor och träning.

Bästa materiella saken?

Mina jaktkängor från Beretta.

De bästa nya människorna du lärt känna?

Noah och Christian (som jag iofs ”lärde känna” 2015) men som Arvid och jag kommit mycket närmre! 

Vad vill du säga till dig själv inför 2017?

Du är tillräcklig. Tänk på det och stressa mindre och njut mer! 

Kommentera

