Tjugotredje oktober

Det är oktober, snart november. Det är myskvällar hos Janni, träning och äntligen älgjakt. Men det är också timmar av skrivande på hemtentor behandlandes betyg och bedömning, och ett regn som pågått i flera dagar och vägrar sluta.

I fredags efter träning åt Arvid och jag ryggbiff och hade en lugn och skön kväll framför Idol och igår kom min fina mamma hit och skämde bort mig och Arvid. Även Hampus och Linnea kom hit för att hänga med oss i ungefär 24 timmar. Så gårdagskvällen spenderades med matlagning, film och annat mysigt. Och alltså jag kan inte sluta säga det, men det är SÅ UNDERBART att laga mat till/ihop med personer man tycker om för att sedan sitta och äta och prata länge. Så fint.

Nu väntar en vecka med jobb, plugg och lite träning. På torsdag styr Arvid och jag bilen mot Vimmerby för en helg med Noah-vaktande och jakt. Och även om det bara var ca nio dagar sedan jag var i skogen senast så paniklängtar jag ut till tystnad och stillhet.

Kommentera

