Lost in the light

Nu var det ett tag sedan jag kikade in här och mycket har hänt. Eller kanske inte ändå. Jag har varit sjuk i lite mer än tre veckor vilket har varit så himla himla himla tråkigt. Varje gång jag har varit påväg att bli frisk har jag blivit sjuk en gång till. Därför har jag spenderat rätt mycket tid i soffan görandes ingenting. Men de dagar jag har mått bra/varit påväg att bli frisk så har jag hittat på lite allt möjligt. Bland annat har jag gosat med Arvid på efterfest (innan jag blev sjuk), lagat rådjursstek och tittat på Dirty Dancing. Promenerat i skogen med Arvid, haft svamputflykt med farmor och farfar och hejat på pappa när han körde Ränneslätt. Sen har jag även haft lyxen att mysa lite med Noah en eftermiddag. Jag har även pluggat grammatik och elevtextanalys och skrivit hemtenta och salstenta. Haft Janni här på scones när det var regn och rusk ute och sen har jag försökt njuta så mycket som möjligt av allt fint som är ute just nu.

Idag är det kanelbullens dag så efter min morgonpromenad ställde jag mig och bakade bullar. Ska ta med ett par till eftermiddagsföreläsningen och bjuda Janni och Fanny på.

Kommentera

