Fyra dagar kvar till sommar på riktigt.

I tisdags köpte Arvid och jag jordgubbar och hängde på ett favvoställe i kvällssolen.

I torsdags hade jag min sista föreläsning för den här terminen vilket firades med lunch ute med klassen.

I fredags efter träning och jobb åt jag det här goda till middag!

Sen var det lördag och efter en lång morgonpromenad med Janni begav jag mig till jobbet.

Och direkt efter jobbet cyklade jag till Janni och blev bjuden på saffranspasta och rödvin. Hur lyxigt?
 Processed with VSCO with x1 presetSen mellanlandade vi hos oss innan vi tog bussen till Öland för 25-årsfest.

Alltså känns som att jag säger det här jämt, men hur fin var inte min helg? Eller hela veckan förresten? Så fin! Det har varit många goa träningar, långa promenader i ett sommarvarmt Kalmar, lite jobb, lite tentaskrivande, häng med Janni och sånt kul. Arvid har ju varit på fisketävling, så imorgon träffades vi efter tre dagar ifrån varandra vilket var så mysigt. Vi grillade kycklingspett och åt middag på balkongen i solen.

Nu är det sista veckan i skolan och en stor hemtenta som ska skrivas klart. Sen är det sommarlov som innebär jobb på bokhandeln och vara så mycket som det bara går på Älö. Är så pepp på den här sommaren så det inte är sant. Peppen på att få hänga i Sveriges (och min) bästa sommarstad är enorm! Längtar också efter att få läsa massa massa böcker som inte står på några kurslitteraturlistor (även om det är fint också). Längtar också efter att bada och massa utomhusträning. Så nu är det fyra dagar kvar till sommar. Tänka sig.

 

Kommentera

