Om jag kunde gömma mig under vingen på gråsparven när hon sjunger

Efter en båtresa och en bussresa och hejdåkramar med farmor hämtade mamma upp mig på stationen i Vimmerby. Åkte direkt hem till Arvid för att krama och pussa ihjäl varandra. Vi var klyschiga och sprang emot varandra och föll ihop i en världsstor kram. Men så är det när man får tiotusen fjärilar i magen när man äntligen får träffas efter sju dagar ifrån varandra. Efteråt åkte jag till Enkullen och hade tjejkväll med mamma. Vi åt tapas, drack prosecco och pratade halva natten.


I lördags efter skrivande på min hemtenta flätade mamma mitt hår och vi begav oss till Västervik…


… till den här människan! Alltså lyckan i att få träffa Amanda efter typ fyra månader? Min fina bästis. Vi promenerade bland annat på Gränsö och tog igen missad tid.


Sedan lagade vi middag: lax och sallad innan vi myste i soffan med ananas och naturgodis. Nu är jag fylld med energi igen efter 18 timmar tillsammans med Amanda.


Igår kom Arvid och jag hem till ett vårligt och soligt Kalmar igen. Känns så fint. Igårkväll åt vi kycklingsallad och nu väntar en kort vecka med hemtentaskrivande, träning, fix i lägenheten, promenader och födelsedagsbrunch hos Janni.

Kommentera

