Så som det är nu (lycka)

Jag handlar otaliga böcker i bokhandeln där jag jobbar extra, sträckläser Sara Stridsberg. Har varit sjuk hela februari och får en förkylningsblåsa i svalget som gör att jag inte kan svälja. Jag håller en tredagars bebis i min famn och en liten liten liten hand kramar mitt finger. Känner lycka över att den här lilla människan finns.

Står med pannan mot Arvids bröst och tänker att det är så fint att vi kommer hem till varandra varje kväll. Att vi vaknar upp ihop. Känner hur han ler och smeker mitt hår.

Jag går promenader i ett tyst Kalmar. Över broar, över havet, till en annan ö. Känner den första varma solen.

Kommentera

