Harjakt, nyår och sånt där


  

Hej hörni och hej 2016!

Nu har det gått elva dagar i januari och idag har jag mitt första seminarium sedan julledigheten. Under dessa, nästan tre veckor, har jag hunnit med en himla massa roliga saker. Bland annat harjakt i krispig vinterluft, firat jul, dansat på juldagen,träffat mina fina tjejer på myskväll hos Michaela, gosat med Lina och varit så HIMLA förkyld. Men det kan man bortse ifrån såhär i efterhand tycker jag.

Jag och också hunnit med att fira nyår med mina vänner och vilken kväll det blev hörni. 15 av mina bästa personer anlände till Riddaregatan 18 C där vi kramades, peppade och drack whiskey sour. Sedan begav vi oss i taxi till stället där vi bokat bord och åt fyrarätters. När klockan närmade sig tolv gick vi ut och tittade på fyrverkerierna, pussades och kramades gott nytt år och sedan dansade vi till stängning och landade i sängen kl fem. Hur mycket älskar jag dessa människor?

Nu är det vardag igen och det känns ändå fint tycker jag. Ser fram emot en vår i Kalmar med fortsatt renovering, nya roliga träningspass, litteraturkunskap och litteraturhistoria, häng med Janni och Fanny och roliga upptåg.

 

Kommentera

