November, första tentan och en helg 

I fredags skrev jag min första tenta. Efter två veckor av konstant grammatikplugg, långa dagar på UB och extremt mycket oroliga nätter med mardrömmar om grammatik så var det så himla skönt att fången gjord. När jag kom hem efter 4,5 timmar hade Arvid tänt ljus, köpt prosecco och lagat middag till mig. Drömpojkvän jag har ju! 

Igår hade Arvid och jag utflyktsdag, gick långa promenader längs havet i novemberkyla. Så lustigt att ha en pluggfri dag när det enda en gjort i tre veckors tid är att plugga? Igår köpte jag även äntligen äntligen äntligen min fina fina Fjällräven-vinterjacka. Tyckte jag var värd det! 

Idag har jag gjort müsli, läst, promenerat i 2 timmar (får inte nog av höstluft) och nu väntar en kväll i soffan framför Bron.

I veckan som kommer ska jag hänga med Janni, påbörja delkurs 4 (språkhistoria – så pepp på det!), träna och på onsdagkväll tar jag tåget till Vimmerby för en långhelg med jakt och mys! 

   
    
 

Kommentera

