Om att promenera och helt plötsligt får en, två uppenbarelser.

Idag var jag ute och gick en promenad så som jag brukar. Idag var det klarblå himmel och höstlöven brann i en fantastisk färgskala innehållandes rött, orange och gult. Det blåste lite kyligt om nosen och löven virvlade omkring mig.

Helt plötsligt inser jag hur himla nöjd/tacksam jag är. Att jag har lärt mig att leva mer i nuet och ta vara på det som är nu. Jag är fortfarande inte bra på det men faktiskt så himla mycket bättre än jag var för ett, två, tre år sedan. Jag kan liksom tillåta mig att stanna upp och njuta av det som är nu. Inte alltid ligga dagar, veckor före. Såhär mycket som jag njutit av hösten i år har jag nog inte gjort på åratal. Det var uppenbarelse ett. 

Sedan inser jag hur stark jag känner mig. Fysiskt. Min kropp är så himmelens stark! Och jag är så glad för det. I höst har jag tränat lagom mycket men det är hård och tuff träning som jag tycker är superkul och jag insåg idag att det liksom känns i hela mig. Jag är så glad för detta just för att jag ens kände det, att mitt fokus inte endast ligger på hur kroppen ser ut (som det gjorde förr), utan hur den mår. Och just nu mår den så himla bra och är så himla himla stark! Det var uppenbarelse två.

Så, där gick jag och bara var så himla glad och lite stolt över mig själv medans tusentals höstlöv virvlade omkring runt mig. (Åh, är jag inte livets klyscha?) Jag kom fram till att det är så fint hur en sak leder till en annan och hur livet pusslas ihop och allt faller på plats. För så känns det faktiskt nu. Och det är fantastiskt. 

 I helgen är jag hemma i min älskade skog där jag ska hänga med familjen, jaga älg och plugga. 

   
 
OBS! Bilderna är inte redigerade. Hösten är livets finaste årstid.

Kommentera

