November rain

Hej fredag! Den här veckan har varit lite blandad men mestadels fin. Men först ska ni får hänga med på min fredag:    Jag vaknade pigg och glad kl 06.30, åt frukost och cyklade iväg på ett yogapass kl 09.00.

 Efter en timmes yoga satte jag mig på UB för att plugga grammatik och äta lunch. När jag kände mig nöjd cyklade jag till stan för att inhandla kostymbyxor och en fin spetsbehå. När jag skulle hem ramlade jag med cykeln(???) och skrapade upp hela mitt knä och kedjan hoppade så fick gå tre km hem i spöregn. Hade inte planerat in det i min braiga fredag.  Väl hemma (blöt och kall) lagade jag middag till Arvid och mig. Grillad kyckling, bulgursallad och ugnsrostade rödbetor med fetaost på. 

 Nu sitter jag här med en kopp champagne- och gräddte, mörk choklad, frukt och nötter och ska bara ha en så himla mysig kväll. Tycker jag är värd det efter en vecka med 30h grammatikplugg. 

Som jag skrev ovan så har den här veckan varit lite blandad. Men mestadels himla fin faktiskt. Hela veckan har varit kantad av stress, framförallt relaterat till skolan pga monstertenta snart och tusen uppgifter som ska in, vilket har lett till ont i magen. MEN för att få ur stress och in energi har jag bland annat gått på HIT, spinning och cirkelfys, ätit goda middagar och pussats med Arvid, tagit långa promenader vid havet och sådär. Och sist men inte minst så har Arvid och jag, bambambambaaaaaa, köpt en lägenhet! JA! Är så himla himla glad över det. Igår skrev vi på kontrakt hos mäklaren och om lite mer än en månad flyttar vi in. 

Kommentera

