Det hörs i allting du säger, det växer i allting du rör vid men den enda du sviker är dig.

Det är höst i Kalmar nu och jag älskar Kalmar och jag älskar höst och jag älskar höst i Kalmar.

Jag spenderar alla mina dagar med näsan ner i böcker om retorik, didaktik och skrivande och från och med idag även grammatik. Jag yogar om kvällarna och tar långa promenader längst med havet om dagarna. Har ett favoritställe med svarta får på ena sidan och havet på andra och där kan jag sitta och läsa. På fredagarna dricker Arvid och jag varsin whiskey sour och lagar mat och fnissar och pratat ivrigt om ungefär allt och inget! 

Igår slog det mig att den senaste veckan har varit nästintill ångestfri och jag går runt och är sådär glad som jag alltid var för. Ni vet, glad utan någon särskild anledning. Antar att det faktum att jag börjat plugga igen och börjat om i ny stad gör sitt. Heja heja heja mig! 

   
 

2 reaktioner på ”Det hörs i allting du säger, det växer i allting du rör vid men den enda du sviker är dig.

Kommentera

