Om september, skola och en ljusgrå halsduk

När september kom tog den höst med sig på riktigt. Det är krispig luft, mörkt tidigt om kvällarna, halsdukar och kappor. Det är Mumford and sons i lurarna påväg till föreläsningar och en miljon koppar te på kvällarna. 

Det var ett tag sedan jag skrev något här men det är liksom okej för sedan sist har jag börjat skolan på riktigt. Flyttat till Kalmar på riktigt. Och vet ni? Det känns så himla fint. Min utbildning är lååååång och oerhört tuff men jag är så pepp på det här och varje dag i skolan ger mig så mycket. Det är också himla fint att få vakna upp bredvid Arvid varje varje dag. Äta middag tillsammans och veckohandla tillsammans. 

I fredags kom min mamma hit och vi gjorde mat och drack vin. Lördagen kickstartade vi med långfrukost och sen åkte vi till Vimmerby där det vankades kalas för min lillebror. Det var så fint att få krama om alla där hemma igen, även om det bara gått ca 14 dagar sedan sist. 

Jag har inhandlat mig en cape och en mjuk (som en liten kanin känns den) ljusgrå halsduk så nu känner jag mig precis som en höstklyscha när jag promenerar i mina kängor, cape och halsduk, lyssnar på Mumford och fryser lite.

   

  

   

Kommentera

