När livet ger oss citroner gör vi lemonad

Hej hörni. Här har det ekat tomt sedan den 20 juli. Då hade jag ännu inte åkt till Gotland, gått över till Byxelkrok med båten och sådär. Sen har jag även försökt trycka undan ångest som känns så tung och kvävande att jag knappt får luft. Men det är ju så livet är lite. Citroner och lemonad. Jag hunnit med himla mycket annat också! Titta:


  
  
  
  
Arvid och jag tog oss alltså till Gotland där vi hittade på himla mycket roliga saker. till exempel så reste vi runt hela Gotland. Från Visby till Fårö, från Fårö till Hoburgsgubben och till Visby igen. Vi har ätit massa rökt fisk och skaldjur, druckit vin, badat klockan alldeles för tidigt i ett iskallt hav, tittat på raukar, promenerat och sett oss omkring och sånt där ni vet som man gör när man är på semester. Det är så himla fint att få åka iväg bara vi två och bara vara med varandra. Har aldrig så roligt som jag har med dig. Puss på oss och tack för en himla fin resa.
  

En lördag efter släktfejd tog vi båten från Västervik till Älö och det var solnedgång och harmoni i min kropp.
En dag, i måndags för att vara exakt, tog mamma, pappa, Arvid och jag båten och gick över till Öland. Sommaren hade liksom kommit på riktigt till Sverige då och det var klarblå himmel och termometern visade 23+.
Vi åt ännu mer rökt fisk och räkor vilket är livet, tittade i hamnen och sånt där mysigt. Jag läste bok och Arvid tidning och när det blev för varmt badade vi.
Och sedan i måndags har det fortsatt att vara sommar. Så jag har liksom bara läst läst läst, solat och badat.
Nu är jag hemma på Enkullen igen efter en hel sommar spenderandes på Älö och det har varit min bästa sommar på länge. Sommaren känns liksom slut nu eftersom jag inte kommer kunna spendera hela veckor på Älö längre men egentligen är det ju fortfarande några veckor av sommar kvar. Den 31 augusti börjar jag skolan igen och jag är orimligt pepp på det, höst, och allt det där ni vet.

Kommentera

