Jag tror när vi går genom tiden, att allt det bästa inte hänt än


Lite såhär har det sett ut på sistone. Jag har hittills spenderat en vecka på Älö och ska spendera hela juli augusti där och det ger mig så mycket ro i själen. Att inte behöva åka till Vimmerby på 1,5 månad och bara vara där jag älskar att vara.
Jag läser och läser och läser, plockar blåbär till frukost, badar, dricker vin och äter grillat nästan varenda dag och så fotograferar jag. Äntligen.

Och så kom den där dagen jag haft så ont i magen över, antagningsbeskedsdags och ja, ja, ja! Jag kom in på det jag ville, jag är en av tio som blivit antagna till ämneslärarprogrammet inriktning mot gymnasiet med svenska som förstaämne. Så i höst blir jag och Arvid förhoppningsvis Kalmarbor och om fem år är jag nyexaminerad gymnasielärare. Tänka sig livet vad fint du ter dig ibland.

Idag kommer Arvid ut till Älö och vi ska fira antagningsbesked, kramas och peppa att vi äntligen blir sambosar.

Kommentera

