Om fyra dagar på festival

                          

Tidigt i onsdagsmorse gick vi upp för att packa det sista, tanka, peppa Bråvalla och vid elva satt vi i bilen och kunde verkligen inte vara tysta för vi var så orimligt pepp på festival.
Dessa fyra dagar har varit så himla fina. Inte just för att jag gillar Bråvalla, för det gör jag egentligen inte, ag tycker det mest är en festival som är överhypad. Det saknas festivalglädje och festivalkänsla. Den genuina festivalkänslan finns verkligen inte där utan det är mest ett hopplock av stora artister och otroligt mycket tjäna-pengar tänk. Lite tråkigt tänker jag.

MEN när en hänger med så bra människor som jag gjort så spelar det där inte lika stor roll, även om vi allihopa vissa gånger blev sura på FKP Scorpio. Men jag har fyllt mina dagar med att tokdansa framför Maskinen som visade sig bli den fetaste spelningen på hela festivalen. Sitta på axlar och skriksjunga till Milky Chance, finally få se Modest Mouse tillsammans med Arvid i solnedgången, dricka öl och skratta ihjäl mig för att mina vänner är de knäppaste någonsin. Se Kent och gråta lite för det är så fint. Åka radiobilar och tekopparna tills våra huvuden snurrade. Hänga på husbilstaket och inte tänka på någonting annat än att vi är på festival för det är det enda som spelar roll nu.

Inatt har jag sovit tolv välbehövliga timmar och imorgon är det helt plötsligt sista dagen i juni. Snart är det antagningsbesked och det är så mycket förväntningar och ångest över det. Men det tar vi då tänker jag.

Kommentera

