Som om, skrattmåsar täcker ditt skrik över skärgårn’. Du stirrar dig blind på folks humör. Men du, kräver aldrig något av Stockholm.

Igår eftermiddag kom jag hem efter sex episka dagar i Stockholm hos Adina och Josefin. Lite såhär har det sett ut: 

   
  Första heldagen alltså fredag, turistade (jag) och shoppade med Josefin, lunch på Nytorget (SAMT TRÄFFA KRUNEGÅRD omg) och dricka öl och drinkar en fredagkväll när Adina slutat jobba. 

   

  

 En lördag med sol och bad i havet, en fin inflyttningsfest och att komma hem kl halv fyra när det är ljust ute med duggregn men det är inte ens kallt ute. 
   

En bakissöndag som spenderades i en hamn med att äta lunch och träffa Sandra Beijer samt myskväll med te, choklad och nya avsnittet av PLL. 
   

  Måndagen spenderades såhär ⬆️. Besök på Fotografiska och titta på Nick Brandt’s utställning som jag älskade. Och sedan: vin innan, finally, Death cab for cutie som var helt otroligt jäkla skitbra åh. Lyckorus. Att stå och kramas med Adina under sista låtarna ❤️ 
   

Såhär fint var Stockholm kl. 00 när vi drog oss hemåt. 
   

Tisdag och den här fina fyllde kommalagligtinpåträdgårn så Josefin och jag väckte Adina tidigt med födelsedagssång och presenter. Resten av dagen hade vi födelsedagspicknick med prosecco vilket nästan är obligatoriskt. 
Det har varit så himla himla fint att få somna bredvid Adina varje natt, skratta så vi fått ont i magen och så vi behövt kippa efter luft, ligga i Josefins säng och prata om ingenting, kramas och pussas och skrattat ännu mer åt allting som varit så himla roligt. Plugga på miktionsfeflexen och hålla hand på konsert. 

 Mitt hjärta är fyllt till bredden med kärlek efter den här veckan. Och mina käkar värker efter allt skratt. Det gjorde ont i själen att krama Josefin hejdå och pussa Adina hejdå på TC och sätta sig på ett tåg mot Småland med sömndruckna ögon pga alldeles för lite sömn. 

Den här veckan har varit precis vad jag har behövt och det är så förbannat fint att få ha såna här fina, smarta och fullkomligt knäppa underbara människor i sitt liv. Tack Adina och Josefin för att ni tagit hand om mig. Ni är kärlek! Puss

Kommentera

