Smal är inte synonym till hälsosam 

Jag blir väldigt väldigt arg när folk säger att smal är samma sak som att vara hälsosam. Att är man smal så mår man automatiskt bra för då är man hälsosam. 

När jag var som smalast vägde jag 40 kg och mådde som sämst. Jag var inte hälsosam. Jag tränade tills mina muskler tynade sönder, åt två ägg till lunch, planerade min dag efter vad jag skulle äta och hur jag skulle träna. Åt jag något som inte ingick i planeringen var jag tvungen att träna lite extra dagen efter även. Jag var smal. Hemskt smal, men inte hälsosam. 

Hälsosam är att kunna ha en sund relation till livet, till mat och till träning. Hälsosam är inte en kroppsform. 

4 reaktioner på ”Smal är inte synonym till hälsosam 

Kommentera

