Lista 2014

Det är inte lätt att sammanfatta ett år som innehållit så mycket i en liten lista, men lite ska jag allt kunna få med, även om det kanske bara blir en bråkdel. 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag har tagit studenten, flyttat utomlands, flugit flygplan själv, klippt av mig halva håret, sprungit en mil och förlovat mig. 
Hur har ditt 2014 varit?
Det har varit lite som en bergochdalbana. Det har varit prestationsångest i skolan och glädjehopp på studentflak, träningsångest och träningsglädje, framtidsångest och framtidslängtan. Men det har också varit otroligt spännande, utmanande, läskigt och sjukt kul. Svårt att sammanfatta 365 dagar.
Tror du att år 2014 kommer blir bättre?
På ett sett ja, jag har mycket spännande att se fram emot. 
Vilka datum från 2014 kommer du aldrig glömma?
Studenten, Ullevi <3, Nationalteatern, sjuka dygn på Bråvalla, Adinas och Ellis avskedsfest, när jag fick krama Adina efter asmånga månader ifrån varandra, kvällen då Arvid kom till London och vi hade underbara dygn tillsammans, dagen jag satte mig på planet mot London och dagen jag satte mig på planet mot Sverige, Brighton med Ellis, kvällen när jag överraskade Arvid, när jag fick krama min familj och Lina igen. Samt alla långa promenader med Ellen då vi pratat om precis allting som känns. 
Vad är din största framgång 2014?
Min största framgång är nog att jag har utmanat mig själv mer i år och har kommit ur min comfort zone, att jag stannade kvar i London även fast det sög rent ut sagt och att jag tog studenten med mycket bra betyg och stipendium även fast jag var borta en termin. Att jag ändå har stått upp för mig själv mer än tidigare år.
Har du mått bättre/sämre jämfört med tidigare år?
Generellt sett har jag nog mått sämre. Jag har såklart haft väldigt fina och lyckliga stunder men i det stora hela har jag nog mått sämre psykiskt i år än tidigare år. Har brottats med tankar som ätit upp mig inifrån och ja, jag har helt enkelt inte mått så bra i år. Alls faktiskt. Behöver nog jobba mer på mig själv. 
Bästa köpet?
Ullevibiljetten, förlovningsringarna, upplevelser och mina nya skidor. 
Vad spenderade du mest pengar på?
London haha :( och mat.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag förlovade mig mig mitt livs kärlek, att jag fann Amanda och att vi klickade direkt, min farmor som är så klok, mina fina vänner som alltid peppar och ställer upp samt min familj som är alldeles alldeles fantastisk. Och Kalle och Ricky som alltid får mig att dö av skratt.
Vilka länder besökte du?
Danmark, England och Gran Canaria.
Vem har du umgåtts med mest?
Arvid, Kalle, Marre och Ricky, Lina, Amanda pga jobbade tillsammans ca varje dag hela sommaren vilket ägde.
Bästa minnet från 2014?
Arvids och min förlovning, fatta att jag kommer leva resten av mitt liv med människan som får mig att må så bra och har gjort det sedan jag var 14 år(!?)
Vilka artister/band såg du live 2014?

Nationalteatern, Håkan, Veronica Maggio, Panda Da Panda, Hives, Lana Del Rey, Markus Krunegård, Mando Diao, The Kooks, Iron Maiden, Stu Larsen och ca tusen mer på Bråvalla.
Vad önskar du att du gjort mer?
Mått bättre, läst fler böcker, tagit det lite lugnare.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat, haft mindre prestationsångest, inte varit så hård mot mig själv.
Vad fick dig att må bra?
Svarar väl som alltid Arvid för att han alltid alltid alltid räddar mig. Samt familjen och mina vänner. Alla dagar vid havet. Och speciellt Adina <3
Bästa materiella saken?
Håkanbiljetten, min MacBook och min dagbok i London. Skulle gått under utan den.
De bästa nya människorna du lärt känna?
Amanda, Teeboo, Ellinor och Tove!
Vad vill du säga till dig själv inför 2015:
Ta världen med storm men glöm inte bort dig själv i allt som händer. Tro på dig själv! Klyschigt, men det behövs ibland. 

Kommentera

