10 km och sunday roast på en solig söndag

Hade en fin dag igår men farmers market och sånt trevligt. Till middag gjorde jag kycklingsallad med fetaost och sedan hade jag tjejkväll med Kristin. Vi skypeade i 5 timmar och det var såååå mysigt och välbehövligt. Jag hade köpt vindruvor, 85% mörk choklad och nötter som jag snacksade på och jag kommer inte ens ihåg senaste gången jag gjorde det. Så en ultimat myskväll blev det helt enkelt!

Idag tog jag en kort promenad innan frukost och sedan åkte jag till Hyde Park för ett löppass på 10 km. Redan efter 4 km kändes det förjäkligt. Jag hade skavsår, nackspärr och en himla massa träningsvärk i lår och rumpa sedan intervallpasset i fredags. Mitt skosnöre gick upp och det var barn, cyklar och hundar överallt. Tänkte att jag aldrig klarar milen på timmen. Men vet ni? Det gjorde jag. Klapp på axeln till mig själv idag för det.

Efter en varm dusch begav jag mig till en av pubarna i mitt område för att äta sunday roast för första gången och blev positivt överraskad. Englands matkultur har inte riktigt tagit mig med storm om man säger så, det är lite för mycket fett, flötigt och stekt för min smak men det här var så himla gott. Tumme upp på det. Nu ska jag skypea med Arvid resten av kvällen och äta hallon.

Hoppas ni har haft en fin helg.

Processed with VSCOcam with f2 preset

En reaktion på ”10 km och sunday roast på en solig söndag

  1. Lite oklart för mig hur man svarar på kommentarer men jag har det super! Så glad att jag kom iväg 😍 hoppas allt är bra med dig, trots lite motgångar! Men snart drar det ihop sig för att åka hem va? Saknar dig med 💗

Kommentera

