Om att träna i London

Träning har alltid varit något som har varit viktigt och roligt för mig och som under tiden här i London har fått ta en allt större roll. Kanske för att det är just när jag är ute och springer som jag kan slappna av, släppa alla tankar och bara fokusera på mig själv. Dagarna då allt har gått emot mig och livet suger rätt mycket så är det så himla fint att få springa och ta ut sig. Det är under dessa löprundor som jag hittar tillbaka till mig själv i Londonvimlet. Lite klyschigt kanske, men väldigt sant.

Jag springer ungefär 3-4 gånger i veckan här och dagarna emellan går jag långa promenader. Jag brukar försöka få in lite styrka efter löppassen också vilket kan behövas då jag endast tränar konditionsträning annars. Jag springer så mycket som möjligt i parkerna här omkring men ibland så har jag inte tid att ta mig till en park och då springer jag på gatorna. Vilket inte är min favorit. Saknar att springa ensam i skogen så himla mycket, utan att behöva ta hänsyn till andra människor, bilar, trafikljus och annat. Så parkerna passa mig mycket bättre än gatorna.

Det svåra är maten här. De första veckorna gick jag ju ner ca 4 kg. Jag gör nog av med mycket mer energi än vad jag får i mig här då jag för det mesta är i rörelse. Men jag försöker få i mig så mycket bra mat som möjligt även om det svider i plånboken men det får det vara värt.

Vissa gånger kanske man kan säga att löpningen har räddat mig från att alldeles bryta ihop och boka ett flyg hem på fläcken. Och det är så fint att en så simpel sak som löpning kan hjälpa en så mycket. Så här kommer ett blogginlägg lastat med kärlek till löpning.

IMG_7712
Från min löprunda på 12 km i Hyde Park.

Kommentera

