Det snurrar i min skalle- tusen tankar om jobb och ekonomi

Just nu är mitt huvud helt kaos. Idag pratade vi lön på jobbet och jag är ungefär megaorolig för att det här inte kommer att gå runt för mig då jag dels jobbar för 50 svenska kronor i timmen a la 27 timmar i veckan och betalar en hyra på 1200 svenska kronor i veckan. Ena delen av mig säger att jag ska söka nytt jobb och chansa på bättre lön där medan andra delen säger att det här är en hell of a utmaning som jag säkert kan fixa även om det kommer vara dösvårt. Känns hur som helst otroligt jobbigt att vara själv här just nu, vara helt vilsen i den här himla jobb- och ekonomidjungeln och samtidig flytta. Det sistnämnda ska dock bli väldigt skönt. Har bott på vandrarhem i ca fyra veckor då jag flyttar och slipper äntligen leva i en resväska.
På lördag kommer Arvid och det är typ det som räddar mig just nu. Förlåt för kaosigt inlägg men så kan det bli ibland då tankarna far åt tusen olika håll. Annars idag har jag druckit te och läst bra bok i Green Park och gått en pw på 9 km i nyvakna London.

IMG_7844

Kommentera

