Cafe gourmand

IMG_7624.JPG
Här jobbar jag!
Cafe gourmand är en liten fransk bistro/restaurang som verkligen är fantastiskt mysig och serverar underbar mat. Det är en väldigt harmonisk atmosfär och vi spelar Paolo Nutini och Bon Iver så jag trivs väldigt bra där ska jag säga er hihi. Idag jobbar jag min femte dag där och jag jobbar för det mesta kväll. Slutar runt 00.00.
Det är en sjuk press här. På min fjärde dag skulle jag ha hand om hälften av sällskapen själv, servera, passa upp på, ta undan, ta beställningar samtidigt som jag själv ska göra kaffe/te och andra grejer som att ta betalt. Och hittills har jag lyckats väldigt bra. Allt har blivit rätt, kunderna har varit supernöjda och ingen katastrof har hänt. Men det är liksom inte nog här. Man sliter röven av sig som sagt men för ingenting känns det som. När du gjort ett sjukt bra jobb är det inte tillräckligt bra. Men jag har fått en kompis iallafall som jag jobbar rätt mycket med och det är skönt!

Kommentera

