Tankar om att åka ifrån någon och flytta tusentals kilometer bort

Något jag är hemskt dålig på är att säga hejdå. Jag vet inte hur jag ska kunna säga hejdå till Arvid, mina vänner och min familj utan att ett känslomässigt kaos med en miljon tårar rinnande längst kinderna ska utbryta.
Jag vet inte hur jag ska klara av att pussa Arvid hejdå för sista gången på jag vet inte hur länge. Alltså Arvid. Personen som får mig att känna mig så levande, som får mig att älska livet och som har fått mig att inse vad riktig kärlek är.

Även om vi kommer att befinna oss tusentals kilometer ifrån varandra så vet vi båda två att det inte spelar någon roll för oss. Det spelar ingen roll att jag befinner mig i ett land där man inte pratar svenska och där man kör på fel sida av vägen. För det kommer alltid vara samma starka kärlek. Det kommer alltid vara du Arvid♥

Det är så många stora känslor som stormar i mig när det endast är 19 dagar kvar innan jag lämnar Sverige för mitt stora äventyr. Det ska bli så grymt och fantastiskt. Finns faktiskt inte ord för hur fantastiskt det ska bli. Allt i mig spritter, hoppar och dansar av lycka när jag tänker på London. Att jag ska bo i London. I frikkin LONDON.

Men samtidigt så har jag, världens känslosammaste människa, ett litet ångestfärgat moln inom mig som fasar över att behöva åka ifrån de som jag alltid haft inom en radie av fem kilometer. Men det är fint att man kan säga vi ses snart igen. Så jag tänker inte säga hejdå, utan ses snart igen. Det känns lite bättre. Och något som känns bra är att min familj, Arvid och mina vänner kommer vara med på mitt äventyr, bara inte just med mig precis hela tiden.

Så trots det lilla molnen är jag så redo för London, ta mig med storm!

Kommentera

