om att flytta till en ny stad och ett nytt land

För ett par veckor sedan (efter ett tags grubblande) slängde jag iväg ett sms till Lovisa kl. 07.15 någonting.

”Lite crazy fråga jag vet men skulle du vilja flytta med mig till London i höst?”

”Hahahahaha, va i helvete, men ja visst!”

Och ungefär då var det bestämt.

 

Jag har länge känt att jag vill testa på någonting nytt och spännande till hösten men det har känts tryggare att vara kvar här och kanske jobba lite för att sedan pröva vingarna. Men ju mer jag tänkte på att vara kvar här i höst desto mer ångest fick jag och desto större blev längtan efter att se någonting nytt. Så jag bestämde mig på en kväll. Bara sådär.

Just nu känns det spännande, fantastiskt, drömmigt, lite läskigt och lite vemodigt att lämna tryggheten och älsklingarna hemma. Men mest dreamcometrue och spännande. Tanken är att vi ska jobba, leva londonklyschan och jag ska troligtvis plugga också.

Det känns fint att åka även om hjärtat kommer att gå i sär varje gång jag kommer behöva säga hejdå till Arvid, min familj och mina vänner. Men det är så fint ändå att höra Arvid säga att det finns inga tvivel på oss. Att vi vill vara med varandra forever and ever.

Att alltid ha drömt om en höst i London. Att bo på ett ställe där språket inte är svenska. Att läsa i en park och dricka mängder med engelskt te. Allt annat som är typiskt engelskt som jag alltid drömt om. Åh. Är så redo för det här.

IMG_2355

Kommentera

