Framtidsångest eller framtidslängtan?

Jag trodde att jag skulle gå sönder efter studenten på grund av att inte veta vad jag gör i framtiden. Men det kom mycket i vägen innan. Bråvalla, midsommar, jobb och annat skoj. Det är först nu när jobbet börjar gå på rutin som kontrollmänniskan i mig freakar ur. Kan inte bestämma mig för om det är ångest eller längtan jag känner. Vare sig det är det ena eller det andra känner jag att jag måste ha en förändring.

Så jag bestämde mig. Bara sådär.

Nu när tankarna om hösten ser annorlunda ut än vad de gjorde för två veckor sedan känner jag mig exalterad. Jag sitter ute en kväll och gör research så ivrigt att jag inte ens märker att det blir mörkt, och svalt. Det gör inget. Jag är glad och rädd.

Rädd. Jag antar att det är en naturlig reaktion. Men när nästan hela själen och nästan hela kroppen är i ett konstant lyckorus över beslutet så blir en del av mig lite ledsen. Men det hör väl till. Vemod och lycka. Framtid. 

Mer kommer ni få veta snart.

IMG_3953

Kommentera

