Bråvalla 2014

Sedan i söndags har jag tagit igen sömn, smält festivalen och jobbat. Men här ska ni få lite tankar och sånt ifrån fyra fantastiska festivaldagar.

Bråvalla var ungefär precis som en festival ska vara: lerig, awesome musik och goa människor.

Processed with VSCOcam with g3 preset IMG_6529 IMG_6544 IMG_6554 IMG_6560 IMG_6567 IMG_6588 Processed with VSCOcam with c1 preset IMG_6619

Första dagen var det sol och vi var glada och festivalpeppade. Drack öl och svettades i solen. Den här dagen såg jag bland annat Markus Krunegård, Den svenska björnstammen, Dropkicks, Imagine Dragons, LANA (<333) och Iron Maiden. Bra spelningsdag helt enkelt!

Processed with VSCOcam with x1 preset Processed with VSCOcam with g3 preset IMG_6639 IMG_6641 IMG_6643 IMG_6655 IMG_6662

Festivaldag nummer två. Åt frukost och drack cider och gick tidigt till den första spelningen som var Stu Larsen (<3) och det var så himla himla fint att jag bara vill tillbaka precis just nu. Vi såg även Broiler och kaosdansade tills vi blev alldeles svettiga. Såg också Hives, Mando Diao och The Kooks. Så länge jag väntat på att få se Kooks och äntligen var det dags. FANTASTISKT. Innan Panda spelade jag och Kalle luftsaxofon till Klingande och hoppade omkring. Och så såg vi finally Panda da Panda och det var så.jävla.grymt. Ah!
Parentes om fredagen: missade dock två spelningar pga att jag var den enda i mitt camp som ville se dom (hallå) Veronica och Kings Of Leon. Håkan gästade och jag var lite ledsen över att inte vara där. Men jag hörde iallafall så fick vara nöjd ändå.

IMG_6675 IMG_6688 IMG_6694 IMG_6703

Sista festivaldagen och det regnade och regnade. Men vi var inte sura för det! Vi kurade ihop oss i vår husvagn och härjade. Jag såg bland annat Laleh och Offspring. Det var hur awesome som helst och på natten åkte jag hem med mina hjärtan Elin och Lovisa pga jobb dagen efter.

Sammanfattning: En helt fantastisk helg med mitt bästa grabbgäng och massa andra underbara människor. Såg det mesta jag ville se men missade några spelningar som sagt men är nöjd ändå. Älskar festival och vill typ festivala med detta gäng föralltid. Har så sjuuuuuuka minnen från dessa dagar som jag kommer bära med mig hela mitt liv.

Dock känns det som att Bråvalla har en hel del att ändra på tills nästa festival då kösystemet in (visitering m.m) verkligen SÖG. Samt dryckespriserna var sjuka. Men allt jag ju inte vara perfekt haha.

Stort tack till ALLA som gjorde dessa dagar amazing. PUSS

3 reaktioner på ”Bråvalla 2014

Kommentera

