lite om kärlek

IMG_4661

 

”Det är ni två som gör att jag tror på kärlek” – sagt av en fin vän under våren 2014.

Lyckan i att vakna upp bredvid honom (trots att han hållit mig vaken halva natten) och veta att han är minst lika glad över att vakna upp bredvid mig. Lyckan i att veta att han alltid finns där och alltid gör allt i sin väg för att jag ska må bra. Lyckan i att efter 4,5 år fortfarande vara hopplöst förälskad.

Under dessa år vi har varit Elin&Arvid har vi vuxit ihop på ett fantastiskt sätt. Vi vet nog mer om varandra än vad vi ibland tror, vi har klarat av en sjuhelsikes höst 2013 och vi har delat miljontals ögonblick med varandra. Många av våra stora händelser i livet har vi fått dela med varandra. Och jag är så himla glad att jag har fått dela dessa ögonblick med just Arvid.

Och vad jag älskar tryggheten hos honom. Och att han får mig att känna att allt är möjligt och att livet är fantastiskt.

Arvid, det är du som har gjort att jag tror på kärleken. För du har visat mig att kärlek finns. 

 

 

5 reaktioner på ”lite om kärlek

  1. Ni är så galet fina ihop! Älskar att se bilder på er :)

    Btw, de va jag som sa till dig att jag läser din blogg och tycker om den, då under Studentveckan. Den dagen många tältade på skolgården! Kul att du blev glad :) kram!

  2. Ni är SÅ fina! Får man fråga hur ni får det att funka? Vad håller kärleken vid liv och har ni någonsin tvivlat på om det ska vara ni två eller om ni ska gå skilda vägar? Eller har det alltid varit en självklarhet att det alltid ska vara ni? Kram!

    1. Men vad du gör mig glad fina du! Blir alldeles varm!
      Alltså grejen är nog att det inte finns något mirakelknep tror jag, man måste nog bara älska varandra väldigt väldigt mycket. Vi är måna om att varandra ska må bra och vara lyckliga. Arvid och jag är väldigt bra på att prata och diskutera med varandra, vilket leder till att vi sällan blir osams. Det tror jag är väldigt viktigt, att prata med varandra om det är något, om man mår dåligt eller vad som. Att vara öppna med sina tankar och känslor och våga diskutera med varandra. Så det är nog mitt tips!
      Alltså ja, sedan dagen vi blev tillsammans har det känts självklart att det ska vara vi två för båda två. Det klaffade liksom direkt mellan oss.
      Har det blivit förändringar i våra liv på något sätt har vi liksom inte haft en tanke på att gå skilda vägar, utan vi har tänkt att vi fixar det tillsammans. För jag tror att har båda viljan och vill vara med varandra så kommer det inte spela någon roll ifall den ena bor på andra sidan jorden eller bara fem minuter iväg. Man kommer fixa det ändå.
      Väldigt långt svar, men är svårt att få ner allting och skulle kunna skriva 15192 sidor till. Hehe.
      Var med någon som alltid sätter dig först Matilda och som älskar dig så mycket att han skulle kunna dö för dig! Det är du värd!
      Hör gärna av dig om det är något mer. Puss!

Kommentera

