and at once I knew I was not magnificent

20140603-174854-64134775.jpg         20140603-174856-64136868.jpg

 

Idag är den en Bon Iver-dag. Regn. Parachutes har gått på repeat hela dagen och jag spenderat tid i väntrum, drömmandes framför Pinterest och nedkrupen i sängen framför Hart of Dixie.

Jag tillbringar mycket av min tid just nu på att drömma om framtiden. Speciellt när jag är trött på samma rutiner och samma stad. Jag vill se någonting nytt. Ett nytt land. Testa nya maträtter. Träffa människor med spännande livshistorier. Ta mig till olika ställen på andra sätt än med bil. Kanske kramas med nya djur, som en panda kanske. Göra grejer jag aldrig trodde att jag skulle göra. Upptäcka nya ställen tillsammans med Arvid. Ja, ni förstår. Samtidigt som jag brottas med längtan efter äventyr dyker tankar om att göra min egen vardag här till ett äventyr upp. Försöka att leva mer i nuet, göra saker som jag kanske inte brukar. Jag ska försöka låta de tankarna ta över och sluta längta, längta och längta och börja drömma om det som händer nu. Göra min vardag till ett litet äventyr i sig.

Men mest av allt nu vill jag att Arvid ska komma hit och krama lite på mig. Puss på er fina.

 

 

Kommentera

