Läslistan

Snabbläsare eller långsamläsare?
Jag läser rätt fort tror jag, speciellt när något är spännande.

Tegelstenar eller tunnisar?
Tjocka böcker alla gånger!

Bibliotek eller bokhandel?
För det är ju bland det mysigaste som finns att gå runt i en bokhandel och leta efter den perfekta boken!

Ljudbok eller e-bok?
Inget av det!

Inbunden eller pocket?
Det är en speciell känsla att läsa en inbunden bok. Dessutom är de lättare att läsa och har oftast finare papper.

Vampyrer eller spöken?
Den var svår, men måste jag välja så får det nog bli spöken.

En i taget eller slalomläsning?
Precis som Flora skrev så tycker att böcker förtjänar att läsas med full uppmärksamhet.

Nytt eller gammalt?
Helst ganska nytt.

Bokmärke eller hundöra?
Hundöron är mycket smidigare. Men läser jag en väldigt speciell bok/någon jag lånat så blir det bokmärke för att inte ”förstöra” sidorna.

Snacks eller godis?
Naturgodis! Favoriten är rostad jättemajs.

Biografier eller memoarer?
Lätt val!

Skräck eller chiclit?
Chiclit är väl inte det jag läser i vanliga fall men ska jag välja av dessa så får det bli det!

Soffan eller sängen?
Mycket bekvämare.

Inne eller ute?
Utomhus, speciellt på en bergshäll här i skärgården.

Originalspråk (engelska) eller översättning till svenska?
Skulle helst vilja läsa på originalspråk men är ju ingen hejare på engelska så får bli översättning.

Poesi eller prosa?
Är inte så mycket för poesi, även om det är fint.

Kvinnliga författare eller manliga författare?
Läser oftast böcker av kvinnliga författare då de faller mig bäst i smaken.

Boken eller filmen?
Boken, alla gånger.

Kokbok eller bakbok?
Roligare att laga mat än att baka så kokbok.

Te eller kaffe?
Tetete!

Listan är tagen ifrån Flora. Perfekt att underhålla sig med när man solar (rastlös much?)

Kommentera

