ett halvår sedan operationen

Igår var dagen här, dagen då det gått exakt sex månader sedan operationen!

Jag mår som vanligt, ganska bra alltså! Känseln är fortfarande inte tillbaka tråkigt nog, jag har fortfarande inte gått upp till min vikt innan operationen men jag antar att det kommer när jag får börja träna igen. Jag får fortfarande lite ont i ryggen om jag sitter mycket en dag men annars är allting fint.
Det är svårt att förstå att det gått ett halvt år. Ett halvt år. Kan typ inte fatta. Men det är skönt att kunna lägga de där mörka, jobbiga och smärtfyllda månaderna bakom mig nu. Inte själva händelsen, för det tror jag är viktigt att komma ihåg, men det som dragit ner mig så många gånger. Att kunna blicka framåt och se det ljusa och bra som kommer att komma tillsammans med våren.
Och framförallt att kunna vara stolt över mig själv. Att jag kämpat på trots stress, jobbig självbild och läskiga scenarion och överlevt en livsfarlig operation. Att jag hållit fast vid att det skulle kunnat vara värre även om jag legat sömnlös i flera nätter och vridit mig av smärta. Nu är jag här ett halvår senare, starkare och med ett ärr rikare. Och det ärret ska jag försöka att vara stolt över, för det är ett bevis på vad jag klarat av.

 

Kommentera

