ledsen trots solsken och vårkänslor

Idag har varit en bra och fin dag. Solen har skinit, jag har fått träffa mina fina klasstjejer efter två veckor, jag har gått en pw på drygt en mil och ätit god mat.
I början av mars har det gått ett halvår sedan min operation och då var tanken att jag skulle på återbesök i Linköping och få bekräftat att allt är som det ska och att jag kan få börja träna igen.

I bilen hem från skolan idag satt jag, förväntansfull, och tänkte att läkaren skulle säga att jag kunde komma nästa vecka. Och efter besöket skulle jag snöra på mig mina skor och springa. Snabbt och tills jag stupade av mjölksyra i benen. Men idag fick jag reda på att min läkare ligger efter en hel månad i planeringen med besök. Vilket innebär ingen träning för mig på ytterligare ca två månader och det gör mig verkligen så himla himla ledsen. Det tär så mycket på mig psykiskt att inte få köra slut på kroppen och få släppa allt för ett tag så som jag gör när jag springer.

                                   tumblr_mtenuymozQ1seji43o1_400

Kommentera

