Fem månader sedan operationen

Nu har det gått fem månader sedan operationen och jag är snart i mål då jag förhoppningsvis får börja träna igen. Fattar inte att det redan gått fem månader. Känns som en evighet men samtidigt som det har gått supersnabbt.
Jag mår väldigt bra nu, har sällan ont men när jag har ont är det för att jag har suttit mycket (som det blir när jag nu går i skolan på heltid) eller varit jätteaktiv typ. Har inte heller något speciellt problem med min lunga heller vilket är skönt.

Jag har fortfarande ingen känsel på högersidan av överkroppen (håller tummarna för att den snart kommer tillbaka), tejpar fortfarande ärret och ska göra det i 7 månader till. Enda problemet med tejpen är att den lämnar efter sig massa klister som är svårt och gör ont att få bort. Det brukar ta med översta lagret av hud på ärret så det börjar blöda och det gör meeeeeeeeeegaont. Och att jag behöver hjälp att sätta på det förstås, det är lite jobbigt.

Jag går ut och går så ofta och så länge jag kan för att komma igång med kroppen och sakta bygga upp lite av musklerna som försvann vilket har lett till lite mer muskler så nu väger jag ca 50 kg! Heja! Jag är ca 154,5 fortfarande så en cm längre!
Vill bara att det ska ha gått ett halvår nu så att jag kan få en tid till lkpg på återbesök och då börja träna igen!!!

20140204-133054.jpg

20140204-133105.jpg
Såhär ser ärret ut nu i februari. Det är helt läkt och ser fint ut. Det är svårt att få en bra bild på det men det är ca 30 cm långt, kanske lite längre.

Kommentera

