TRE MÅNADER SEDAN OPERATIONEN

Nu har det gått tre månader sedan jag opererades. Hälften av tiden har gått och hälften är kvar tills jag får börja leva ”normalt” igen. De här tre månaderna har gått så himla långsamt men ändå så himla fort. Rehabiliteringen går så bra som möjligt men ändå för långsamt känns det som. Jag har inte alls ont på samma sätt som förut och absolut inte lika ofta vilket lätt gör att jag blir lurad till att orka mer än vad jag gör. När jag varit igång för mycket får jag fortfarande väldigt väldigt ont och har svårt att sova t.ex.

Jag är nu ca 1,55 vilket innebär att jag har växt ungefär 1,5 cm och jag väger nu 49 kg. Jag kommer troligtvis att växa lite till. Och jag har ännu inte fått tillbaka min känsel men jag hoppas att jag får tillbaka den när som även om det kan ta ett år.

Mitt ärr är nästan helt läkt nu. Det är bara någon cm som inte läkt klart än och jag tejpar hela ärret förutom där det inte är läkt (där har jag plåster över). Ärret ser väldigt fint ut och just nu tycker inte jag att det känns särskilt jobbigt med ärret. Men det kan ju ha att göra med att jag inte behöver ”visa” upp det eftersom det är vinter nu. Men jag kan fortfarande inte ha vanlig behå pga. trycket vilket gör det svårt att klä sig. Men det är ju småsaker egentligen. Jag tycker fortfarande att det ger en liten konstig form vid skulderbladet och under bröstet men det hoppas jag också går tillbaka till det normala så fort som möjligt.

I det stora hela mår jag bra. Det är vissa dagar som är jobbiga när jag har väldigt ont och vissa dagar när jag är ledsen över att jag inte man vara med på vissa saker. Men det är definitivt mindre sådana dagar nu än för en månad sen ♡

 

 

Kommentera

