ARVID

Jag vet inte hur många gånger sedan dagen jag fick reda på när jag skulle opereras han har fått torka tårar, krama mig hårt och säga att allting kommer bli bra. Du har alltid hållit humöret uppe och varit stark åt mig när jag inte klarade av att vara stark själv.
Men jag minns när du berättade efteråt hur dåligt du hade mått den dagen jag skulle opereras. Hur nervös du varit, hur illa du mått, att du var nära på att spy av nervositet fler gånger och att du inte kunde koncentrera dig på jobbet.
Jag minns också när pappa berättade att du blev helt vit i ansiktet och var tvungen att gå iväg och sätta dig när du hörde hur jag skrek.
Ändå har du alltid bitit ihop. Hållit fast vid att allt kommer bli bra trots uppförsbackar.

Efter jag varit hemma ett tag gick jag in i dvala i princip. Jag tänkte svarta tankar och det kom ifatt mig att jag opererat mig. Nya saker på min kropp, förändringar. Trots det får du mina mörkaste dagar att bli ljusa. Du får mig ändå att känna mig som den vackraste tjejen i världen trots ett ton klister på ryggen från förband och tejp som inte går bort. Får mig att skratta mitt i gråten och gör allt i din väg för att jag ska må bra.  Du är den starkaste och mest beundransvärda människa jag känner.

Jag älskar dig villkorslöst och jag är så glad att du älskar mig minst lika mycket.

love

 

 

Kommentera

