Smärtgenombrott

Idag har jag fått smärtgenombrott. Det har bränts och stuckit och rivits i operationssåret. Det har värkt sjukligt mycket i varenda avskuren muskel och det känns som skruvarna i ryggen borras igenom kotorna än en gång. Det har känts som på sjukhuset fast mildare. Men det gör så ont. Så jag har legat på soffan ända sedan lunch.
Läkarna varnade mig om att jag kan få smärtgenombrott om jag är uppe för mycket eller anstränger mig för mycket. Och det är väl precis det jag har gjort i helgen. Så nu fick jag mig en smärtsam läxa.

Kommentera

