Dag tolv

Sov inte så bra på natten och personalen kom in vid halv sex för att sätta in en infart i armvecket igen, ifall de skulle behöva ta fler prover.
Som vanligt gick det inte alls bra och de fick sticka mig fem gånger innan det gick.

Blev överlycklig när jag fick veta att jag var tvungen att fasta ända tills magnetröntgen var gjord och den skulle göras vid elva. Speciellt när jag hade levt på ett och ett halvt stekt ägg kl. halv sju kvällen innan. Fy!

Eftersom jag har cellskräck och en magnetröntgen inte är det härligaste stället att befinna sig i då, så fick jag lugnande vilket gjorde det hela lite bättre. Ni som har gjort en magnetkameraröntgen vet att man måste fylla i ett papper om man har hjärtproblem eller metalldelar i kroppen osv. Det var så sjukt att behöva kryssa i ”har metalldelar i kroppen så som skruvar” när jag aldrig i hela mitt liv har behövt göra det förr.
Pappa fick följa med in under röntgen (som tog ca 30 min) och höll mig i foten hela tiden vilket gjorde att jag inte greps av panik där inne.

Efter röntgen åkte vi upp till min avdelning och fick vänta i ca två timmar på svar. En läkare och fyra sköterskor kom in och gjorde kontroller på mig och berättade sedan att röntgen hade inte visat något onormalt på ryggmärgen (vilket var det man var rädd för eftersom det kan leda till förlamning). Det var en sån lättnad att få höra det.
Dock så sa de att mina nerver troligtvis har skadats och känselbortfallet spridit sig, men att känseln troligtvis kommer att komma tillbaka på de andra ställena också inom ett år.
Läkaren ville att jag skulle vara kvar en natt till, men jag ville inget annat än hem, så jag fick åka.
På hemresan var jag betydligt gladare än på ditresan.

Kommentera

