Dag nio

Idag var en happyday för jag fick ÄNTLIGEN ta bort min kateter. Det gjorde ganska ont att dra ut den men det var oerhört skönt att kunna röra på mig som jag ville utan att den skulle göra ont!

Jag hade även (jag trodde att det var) en infart ni vet, som man har i armvecket samt på handen med en liten liten slang i så man ska kunna ta prover, i halsen.
De tog bort den med.
Mamma frågade om jag ville se på den, och det ville jag ju såklart. När hon visade den var det en 15 cm lång slang som hade suttit i min hals! Jag trodde att slangen var typ 1 cm. Fick en liten chock.

När alla slangar var borta fick jag testa att gå en liten längre bit med sjukgymnasten. Jag gick 50 meter ute i korridoren och några steg i en trappa. Jag fick dock stanna och sätta mig ner ett par gånger och vila.
När jag kom tillbaka till min säng bar jag lika andfådd som när jag sprungit 5 km hemma, haha. Alla var så stolta och glada.
Arbetsterapeuten kom och pratade med mig om sitt/lyftställningar också.

Jag fick även ta på mig mina egna kläder för första gången. Gissa om det var skönt!

På kvällen kom Arvid, Kalle och Marre. Och gissa hur mycket jag saknat dom?!
De fick mig att skratta tills jag tjöt som vanligt och det var hur underbart som helst att ha dom där!

20130920-093520.jpg

Kommentera

