Dag fyra

Onsdag. De här dagarna är lite suddiga för mig. Jag hade en egen morfinpump pga. smärtan så jag kommer inte ihåg så mycket. Under hela vistelsen på sjukhuset fick jag maxdos smärtstillande och inte ens det hjälpte alla gånger.
Jag hade ju som sagt en urinkateter som gjorde så himla ont så fort jag rörde på mig. Det var en så obehaglig känsla och jag hoppas att jag slipper ha en sån igen. Man får kateter för efter operationen kan man ju varken sitta, stå eller gå själv så då kan man definitivt inte gå på toa när man är kissnödig.

Jag hade också ett dränage in i lungan, som de hade flyttat på, som ledde blod och sårvätska. Lungfunktionen blir så påverkad under en sånhär operation så jag fick andas i en apparat som blåser luft i motvind för att få igång lungorna. Den kallas cpap. Den fick jag använda tre gånger om dagen, 20 minuter varje gång.
Hade fortfarande ingen känsel på brösten men tänkte fortfarande att det bara var lokalbedövningen.

Pappa, Arvid och Hampus kom och hälsade på mig för första gången efter operationen. Jag blev så glad över att de kom och Arvid hade med sig en stor korg med mina favoritfrukter och mineralvatten. Sedan satt han bredvid sängen och höll mig i handen hela kvällen medan jag gled in och ur sömnen.

Nätterna är inte så bra och jag sover inte mycket för att jag har så ont och jag vaknade ofta av att jag grät eller hade panik.

20130914-173541.jpg
Här andas jag i cpapen, smickrande va?

Kommentera

