Skolios-

Idag kom jag på mig själv med att knappt ha njutit av den här sommaren, och den är snart slut.
För att jag i princip inte varit ute på Älö alls.
Och främst för att alla mina tankar kretsar kring ord som operation, rädsla, framtid och en massa jäkla frågetecken.
Det känns bara så sjukt att i slutet av sommaren ska jag inte komma tillbaka till skolan som vanligt och se fram emot en hel termin med saker jag gillar, svenska, min klass, media.
Framför mig har jag istället en livsfarlig operation, smärta, ångest och jag vet inte vad jag kan vänta mig.

Ibland undrar jag ifall saker blir verklighet när man skriver ner dom? För jag har så mycket tankar men jag vågar inte skriva ner dem ifall det skulle inträffa. Skriver, raderar. Skriver, raderar. Nojjigt, jag vet, men det är inte lätt att handskas med tankar stora som universum.
En av de stora förbjudna tankarna är att något skulle gå fel under operationen, mycket fel. Precis som det kan bli ibland när man opererar. Speciellt när livsnerven går mitt i operationsområdet. Nu skrev jag visst ner en tanke, men förhoppningsvis så har jag fel ang. det jag undrat.

Men jag har bestämt mig för att klara av den här resan hur jävlig den än är och kommer bli. Jag har kommit en bit på vägen men har de värsta uppförsbackarna kvar. Men allt ont för något gott med sig och förhoppningsvis så kommer jag kunna titta tillbaka på den här perioden i mitt liv och se vilka utmaningar, psykiskt och fysiskt, jag stått in för, och klarat av.

4 reaktioner på ”Skolios-

  1. Matilda Strömdahl skriver:

    Du är stark, och helt otroligt modig, jag beundrar dig och ditt mod och du har så många som stöttar dig. Allt kommer gå fint, underbara du, njut lite, det förtjänar du!

Kommentera

