Blood Bank

Min nya favorit med Bon Iver
Så underbart att hitta nya favoritlåtar hos band/artister man lyssnat på i flera år!Jag älskar musik och har alltid varit sjukt (mer än sjukt) musikintresserad. Har en miljon CD-skivor, musikböcker och tidningar om band/artister, LP-skivor, spellistor och jag vet inte hur många uppsatser jag skrivit om artister jag gillar.
Jag gillar mycket men det som syns mest och tydligast i min musiksmak är nog indierock, rock, indiepop, viss svensk punk och 50,60-tal.
Har som sagt många band och artister som jag gillar men jag har såklart några som alltid kommer ligga så nära hjärtat.

Jag har varit på en hel del konserter men eftersom jag lever på studiebidrag så blir det tyvärr inte så många, men om jag hade haft mer pengar skulle jag definitivt gå på alla spelningar med mina favvoband/artister!

Sen är det det där med att älska en artist som är död. Haha det är jobbigare än vad det låter, man vill visa sin beundran och tacksamhet till artisten men det går liksom inte. Har iallafall fått visa lite av min tacksamhet när jag träffade Johnny Cashs bror Tommy. Det var amazing. Och så är det det där med att känna så starkt för ett band eller artist. Det är också lite jobbigt men mest fantastiskt. Håkan Hellström, mannen jag älskat sen jag var sex år. Tjöt som ett barn innan. Och på Magnus konserten, visste inte vart jag skulle ta vägen.
Det finns så mycket man vill säga dem och visa hur mycket de gjort för en själv och hur mycket de betyder. Alla stunder man delat med dem.

Herregud, jag blir helt lyrisk när jag skriver om det här. Det är ibland svårt att visa hur mycket någonting betyder men det hjälper att skriva av sig lite även fast man kanske inte får ut budskapet och hur man känner till 100%.
Måste sluta nu innan jag skriver en bok. Vet inte riktigt men fick ett ryck och var tvungen att skriva av mig. TACK MUSIKEN OCH ALLA MINA ÄLSKADE ARTISTER OCH BAND FÖR ATT NI FINNS. NI ÄR BÄST.

20130422-210016.jpg

Kommentera

