Grönt är gott // träningstankar

Har precis gjort världens grönaste och godaste fruktsallad.
Tog det relativt lugnt på träningen idag för jag vill inte riskera att bli sjuk igen. Men jag kom och tänka på en sak; jag älskar att träna, jag mår bra då och jag vet massa som håller med mig och känner likadant. Jag tränar flera gånger i veckan för jag och min kropp mår bra av det. Men jag tycker att hela den här ”gå på diet, träna varje dag-hetsen” har gått för långt. Hela världen har blivit SÅ ytlig. Är man en bättre människa om man är tränar två ggr om dagen fem dagar i veckan och endast äter en banan till lunch? Neeeeeej. Det är bra att träna och leva ett hälsosamt liv och man mår bra av träning och bra mat men det får inte gå överstyr. Så att man mår dåligt och känner press att man måste träna sex gånger i veckan. Det är hela den här strävan efter den perfekta kroppen som utgör problemet. Som gör hela världen så himla ytlig. Alla är ju olika och det är fint. Man ska kunna älska sin kropp utan att behöva jämföra sig med VS modeller. Och självklart finns det säkert saker man vill ändra på och det får man. Men det viktigaste är att man mår bra. Träning och bra mat ska läggas på en rimlig nivå, och det är individuellt för person till person.
Finns så mycket att säga om detta, men jag är mest trött på all kropp och vikthets som håller på att ta över människors liv. Alla är fina. Glöm inte det :) hoppas ni förstår vad jag menar, svårt att få ner i text utan att det ska bli flera sidor långt. Men jag hoppas ni förstår min poäng!

20130129-214828.jpg

Kommentera

